tisdag 16 augusti 2016

Kerstin OS-bloggar! Sverige - Norge 20-33

Jag kastade mig hem från jobbet för att hinna se kampen mellan Sverige och Norge i de olympiska spelens handbollsturnering. Jag såg mycket fram emot att piska till de störiga norskorna men tji fick jag.

Sverige hade den udda taktiken att skjuta rakt på målvakten. Linjespelaren Blom lyckades först på sjätte(!) försöket få in bolljäveln, det är så dåligt att jag på riktigt blir förbannad. Det är som att jag skulle gå till jobbet och ge fem patienter fel medicin och sen tillslut på sjätte försöket lyckas ge rätt medicin till rätt människa. Så jävla svårt är det inte att kasta in en boll mellan två stolpar och en ribba.

Ett tips till Blom, Hagman och ni andra klantskallar som sjabblade bort matchen redan första minuterna; skjut mellan benen på målvakten. Där är det ALLTID en lucka, såvida målisen inte är av arten fladdermus men det är ju väldigt ovanligt alltså.

Matchen började katastrofalt och fortsatte så. Samtliga spelare hade helt glömt bort hur man spelar handboll och trots att Sverige alla dar i veckan är ett lite sämre handbollslag än storasyster Norge så behöver man ju inte förnedra sig. Det är för jävla dåligt att sjunka så här lågt i en OS-kvartsfinal.

Jag är besviken bortom ord.

5 kommentarer:

  1. Ord och inga visor! Känns inte som vi missade något! Men kul med fotbollsfinalen på fredag!😄🇸🇪🇸🇪🇸🇪

    SvaraRadera
  2. Just en gnutta av ditt temperament var det som svenskorna saknade. Lite jävlar anamma! Och det hade inte behövt blivit någon förnedring som det nu blev. Svenskar skall ju jämt vara så försiktiga - det håller inte mot norskarna som är fulla av vikingablod....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det var verkligen lojt, som att de visste redan före match att de inte hade en chans. En ännu större anledning då till att chansa lite och spela ut. Pinsamt!

      Radera
  3. Tråkigt resultat (om jag skulle brytt mig), kul rapportering! 😂

    SvaraRadera