fredag 20 oktober 2017

Ukerapport - The Molde edition

Den relativt lugna jobbveckan förvandlades till en relativt hektisk jobbvecka. Det blev jobb hela veckan lång och som grädde på moset nattarbete till helgen. Att jobba natt är ungefär lika trivsamt som att hacka sig själv i ögat med en liten gaffel. Det hela passerade dock förbi utan några större fadäser från min sida (jag väljer att se det så) och det kommer förmodligen varit värt det när lönen rullar in den 12 november.

I efterdyningarna av nattpassen har jag varit trött som en mört, det har därför blivit mycket lite av extracurricular activities. Dock har jag upptäckt Crazy Ex-Girlfriend på Netflix vilket har varit 12,6 osannolikt underhållande timmar. Rebecca Bunch är min nya idol och moraliska kompass. Se den!

I går tog ändå jag och en av radiografstudenterna oss i kragen och knatade upp till Moldepanoramaet och njöt av utsikten över 222 fjälltoppar och en solnedgång. Det var magiskt. Tyvärr ska man ju ner också vilket verkligen inte är en peace of cake när man har ett vänsterknä som inte varit som det ska sedan Jesus gick i sandalerna. Men ner kom vi i takt med graderna som var nära nollan. Jag har verkligen på tok för lite kläder med mig för att vara en kronisk fryslort.

Till helgen är jag fyradagarsledig. Hallelujah praise the lord! Jag har sedan jag kom hit för 4 veckor sedan bara haft tre lediga dagar så det ska bli skönt att slippa se sykehuset och alla klena patienter på ett par dagar. Jag ska unna mig sovmorgon, fjällturer, fika på stan, biblioteksbesök, jackinköp och om vädret tillåter ska jag och radiografstudenten frysa röven av oss på fotbollsmatch på söndag.

Det är fantastisk vad mycket man hinner med när man inte har något socialt liv.

Bara sex veckor kvar nu!

Sönderfiltrerad panoramavy över Moldepanoramaet.

4 kommentarer:

  1. Då facetimar vi i morgon på Correns kalas!

    SvaraRadera
  2. Det låter ändå som ett behagligt liv även om du jobbar som besatt. Kram o skon ledighet! /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så dumt faktiskt. Kram och skön helg till dig med!

      Radera