måndag 20 juni 2011

Kerstin hjärta Gaga


Jag är vansinnigt förtjust i Lady Gaga. Nästintill besatt.

Jag har därför lyssnat frenetiskt på hennes nya platta ända sedan den kom ut här under våren. Och let me tell you, jag gillart så mycket att jag nästan skäms.

Jag uppmärksammade att nörden på Aftonbladet satte plus och en liten rar kommentar på alla låtarna i hans recension. Jag ska inte vara sämre.




Marry The Night 3 plus
Glatt och otvunget.

Born This Way 5 plus
Riktigt härlig låt med fint budskap. En modern klassiker!

Government Hooker 5 plus
Bra drag, härlig refräng, goa trummor.

Judas 2 plus
Den här låten är väl rätt jobbig.

Americano 3 plus
Känns lite som på skoj, men det behöver ju inte va på skämt bara för att det är på spanska. Ändå bra riv.

Hair 5 plus
Så härligt med den töntiga saxofonen i kombination med de dunkande trummorna. Älskar denna.

SheiBe 5 plus
Tyska språket är för härligt.

Bloody Mary 3 plus
Lite av en mellanakt på plattan. Varken bu eller bä.

Black Jesus - Amen Fashion 1 plus
Relativt meningslös jämförelsevis.

Bad Kids 3 plus
Finns en fin melodi här någonstans men den försvinner i allt irrevarv av trummor och dylikt.

Fashion Of His Love 4 plus
Tillbaks till 80-talet. Rätt så avskalat och melodiöst vilket är tacksamt efter föregående hetsiga låtar.

Highway Unicorn 2 plus
Hetsigt igen.

Heavy Metal Lover 3 plus
Man hör inte Gaga så mycket här med alla ljudeffekter. Men jag tycker man kan skönja något visst över denna sörja ändå.

Electric Chapel 4 plus
Riktigt härliga verser och snygg refräng.

The Queen 3 plus
Börjar med ett juligt bjällerklang och mynnar ut i ett kompetent sångnummer.

You And I 4 plus
Lugnast och normalaste låten. Lite tråkigt eventuellt men jag tycker det är flott när Gaga tar sig samman och sjunger som folk gör mest.

The Edge Of Glory 3 plus
Också lugn och fin, men inte lika.

Det här var väl tramsigt så det förslog. Men där har vi den, årets bästa skiva so far. Spring och köp.

Betyg 5 (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar