lördag 12 mars 2011

sol ute, sol inne, sol i hjärta och sol i sinne

Sunny Sweeney är en ny bekantskap för mig i countrysvängen. Hon ska under 2011 släppa sitt andra studioalbum. Det första gick inte så bra som jag förstått det så vi skiter i det. Hon har dock redan någon slags EP ute i etern som man bland annat kan avnjuta på Spotify. Förmodligen kommer de fem EP-låtarna sedan hamna på det stora albumet, countryartister har ju en förmåga att släppa sina låtar fem miljarder gånger.

Hur som haver, jag gillar Sweeney starkt. Mest för att hon har ett så festligt namn, men även för att hon har ett härligt klös i sina låtar och ser allmänt rar ut. Dessutom har hon en fantastisk röst. Jag tycker hon låter väldigt lik någon men kan inte komma på vem.

I alla fall. Titta på denna video och bilda en egen uppfattning och om ni gillart kan ni ju lyssna vidare på Spotify, ok?

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir när en vanlig tjej skriver så om country!

    SvaraRadera