torsdag 31 mars 2011

Adele - 21

Ibland unnar jag mig att lyssna på musik som inte går under epitetet nördig country. Då lyssnar jag på pop som alla andra och känner mig härligt mainstream. Tills jag får banjoabstinens och återfall.

Den här gången har jag fallit fullständigt för den 21-åriga britten Adele. Vanligtvis har jag ju lite svårt för såna här unga människor som är så äckligt duktiga men jag gör ett undantag för den här tjejen. Hennes läckra röst går bara inte att motstå.

Det nya albumet heter 21 och är en samling svulstiga låtar med mycket smärta och dramatik. Ibland kanske det såsar till sig lite väl och man vill bara be henne att rycka upp sig en smula. Men de allra flesta låtar på 21 är helt perfekta i sin dramaturgi. Min favorit är Someone Like You som är så vansinnigt vacker att man inte riktigt vet vad man ska ta sig till.



På den lite fartigare sidan lyser superhiten Rollin In The Deep och Rumor Has It starkast.

Gör dig själv en tjänst och lyssna på Adele omedelbums. Delar av 21 finns på Spotify. Vill ni höra hela får ni lösa det på annat sätt.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar