onsdag 19 januari 2011

steel magnolia - steel magnolia

Steel Magnolia består av Meghan Lindsey och hennes pojkvän Joshua Scott Jones (han beskrivs alltid som hennes bihang i medier har jag upptäckt så då ska inte jag vara sämre).

Duon var med i den andra säsongen av det amerikanska tv-programmet Can You Duet? Där tävlar duos helt enkelt emot varandra i något slags idolkoncept. Det gick ganska bra för Meghan och bihanget i och med att de vann hela tävlingen.

Duktiga och snygga.
Meghan och Joshua är trots att de härstammar från Nashville, Tennessee helt befriade från att sjunga som ett par hillbillies vilket känns rätt fräscht. Det gör att albumet inte blir så våldsamt country heller utan mer poppigt.

Överlag tycker jag det är ett stabilt album med många bra låtar. Dock kan det bli lite stimmigt ibland med allt detta duettande. Till exempel Homespun Love är riktigt bra men jag kan ändå inte låta bli att bli lite kräkfärdig på det käcka sjunga-varannan-rad-systemet. Men det går verkligen inte att klaga på sångförmågan för sjunga kan dem. Eggs Over Easy är ett fint exempel på det.

Keep On Lovin' You är den stora hiten som de slog igenom med men jag tycker nog plattans andra singel Just By Being You (Halo and Wings) är stråt vassare. Se så fina de är i videon också.


Steel Magnolia gör en väl godkänd debut och lyckas med konsstycket att balansera precis lagom mycket mellan country och pop. Den stora behållningen är deras fina röster trots att de ibland skjuter sig själva i fötterna med att sjunga överdrivet synkat.

Meghan och hennes pojkvän får i betyg en stark:

3,5 (av 5)       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar