torsdag 20 augusti 2015

Kerstin simmar!

Praise The Lord! Här kommer ett efterlängtat inlägg från den omåttligt populära serien Kerstin simmar (det finns väl ingen människa som följer den här bloggen för musiktipsens skull). Idag var det nämligen ett extrainsatt simpass i växjösjön för oss som har en särskild plats i hjärtat för tajt Neopron och goggles.

Passet började med en lätt uppvärmning, jag kände direkt att jag var i högform. Likt en ettrig forell forcerade jag fram i det djupblå vattnet. Vi gav oss sedan ut på ett par längre turer och då höll jag (nästan) jämna steg med en i gruppen som dopat sig med simfötter. Sedan lekte vi följa John och övade på att simma i trängsel. Vi avslutade med tävling. Vi skulle ut till bojen och tillbaka. Jag vann båda gångerna! Har inte varit så glad sedan jag helt otippat tog silver i höjdhopp på lokala skolmästerskapen 1997.

Nu finns det ingen hejd på min simmarhybris. Imorn ringer jag chefen och säger upp mig så jag kan simma dygnets alla timmar.

Paparazzi var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar