torsdag 12 september 2013

Inför Söderslätts countryfestival: Slackerville Zoo, Lovisa Ståhl och lite allmän pepp inför helgen

Nu är det bara en ynka dag till countryfestivalen på den skånska slätten. Undertecknad kommer tyvärr missa härligheterna på grund av jobb.

Det senaste tillskottet till festivalyran är singer/songwritern Lovisa Ståhl som kommer lira ihop med Slackerville Zoo (underbart bandnamn!) på fredagen, alltså imorgon!

Lovisa har sina rötter i Karlshamn men huserar nu i Malmö. Ett par år bodde hon också lite här och var i världen, till exempel i Frankrike och på Island. Debutalbumet #1 spelades in i Los Angeles för ett par år sedan och andra plattan som smidigt nog heter #2 släpptes så sent som i maj i år.

Jag vet inte riktigt vad det är för genre hon egentligen agerar inom. Det är lite svårdefinierat, kanske kan man kalla det jazzig folkcountry med en touch av pop i moll. Jag har dock bara smålyssnat lite på de båda albumen så kanske är jag fel person att definiera hennes musik. Glasklart är i alla fall att hon har en riktigt vass stämma.

Jag gillar "Thousand Miles", "Shining Star", "Live A Little" och "Ruby Red" bäst. Den rara musikvideon till "Thousand Miles" ser ni här nedan, den bjuder på den märkligaste gångstilen i världshistorien, men vad vet jag, kanske är det Lovisas naturliga gångart.



Nu blir det inga fler inför Söderslätt-inlägg från min sida. Så jag vill passa på att hajpa lite för de artisterna jag tycker ni ska se för allt i världen.

Good Harvest
Angelina Darland & The Moonshine Brothers
Downtown Ramblers
The Bandettes
Lovisa Ståhl (och Slackerville Zoo)
Jamie Meyer

Ja men ha det så trevligt då ni som ska dit! Bloggar ni nåt om festivalen får ni gärna länka dit i kommentarsfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar