måndag 9 september 2013

Indian Spring live på Kafé De Luxe

Igår var jag på Växjös enda krog värd namnet: Kafe De Luxe. Det var för tredje gången förra veckan.

Men anledningen till att jag var där just igår var inte den goda fatölen (som ju oftast är fallet) utan musikunderhållningen som bestod av superduperhippa bandet Indian Spring. Det var alltså något slags rekord i hipsterskägg, upprullade retroskjortärmar och taniga små pojkben på en och samma scen på en och samma gång.

Jag var så klart skapligt skeptisk eftersom jag överlag har lite svårt för fräna människor.

Men grabbarna i Indian Spring visade sig vara ett glatt gäng som absolut behärskade sina instrument och sångaren hade bra krut i stämbanden. Det var smått omöjligt att inte gilla dom faktiskt. Det är ju också mysigt med ett band som ställer upp på att lira en söndag i en rätt så sömnig småstad. Bästa låten var "Song For Donny" eller "The Donny Song" som jag fått mig att den heter. Den blev också deras sorti.

Det var alltså en riktigt bra spelning, men bäst var kanske ändå ölen.

Följ mig på Instagram @negerberra. Jag har så få fans där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar