torsdag 11 juli 2013

Laura Bell Bundy - "Two Step" (feat. Colt Ford)

Laura Bell Bundy har varit en personlig favorit enda sedan hennes schvungiga succéplatta Achin' and Shakin' släpptes för lite drygt tre år sedan. I fjol såg jag henne live på countryfestivalen på High Chaparral och där växte fascinationen ytterligare, det var kanske det svängigaste jag upplevt i konsertväg.

Så klart som korvspad att den här lille patetiska bloggerskan blev glad när hon upptäckte att Lauras nya fräscha låt "Two Step" nu är ute i etern. Det är en glad trudelutt med en dansant Laura i högform.

Jag ger den 4 (av 5) i betyg.



Videon är också riktigt härlig tycker jag!

"Two Step" finns inte på Spotify än så vill ni lyssna får ni göra det på youtube, kanske finns låten att ladda ner någonstans men det känns väl lite 2009? Achin' and Shakin' däremot finns att avnjuta på spotify så det är bara att gå loss.

1 kommentar:

  1. En tjej jag totalt missat förut.Men djädrar,hon är ju bra! Gillas! Fram för mer girlpower i countymusiken.Gretchen Wilson var är du ? Har kommit in i en bluegrass period nu då det passar så bra när man sitter och nöter i traktorn under höbärgningstider.Musik som håller humöret uppe även när det dj..las och redskap går sönder.Min favvo kentuckytjej Patty Loveless räddar min dag med låtarna(Pretty Polly)och(Daniel Prayed)./Göran.

    SvaraRadera