söndag 3 februari 2013

Melodifestival deltävling nr 1 i Karlskrona

Nu är den här skiten igång igen. Som man längtat...

Jag ska fatta mig kort för gårdagen var ju inte någon stor musikalisk upplevelse. Några låtar var dock snäppet mindre dåliga än de andra. Mina favoriter var den lille spinkiga japanen, som ju också gick vidare till final. Cookies N Beans och Eric Gadd hamnade väl helt korrekt i andra chansen med deras bra men ganska intetsägande låtar. Den andra finalplatsen knep ju sedan David Lindgren vilket var fel! fel! fel!. Hur less är man inte på den här typen av dansnummer med en speedad sångare som inte ens har hyfs nog att dra upp byxan över stjärten. Om jag hade fått bestämma hade härliga Mary N'diaye gått vidare med sin "Gosa".

Startfältet var alltså inte så mycket att hänga i julgranen. Gina och Danny däremot är verkligen klippta och skurna för det här jobbet. Pausunderhållningen var ju också flera snäpp bättre än de tävlande bidragen. Jag tror de bara kommer bli bättre och bättre för varje deltävling.


Kvällens bästa var dock Henrik Dorsins "En gaffel kort" i grannkanalens Pluras kök.



Nästa vecka drar vi till Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar