tisdag 24 april 2012

Obs! Pensionärsvarning

Idag hade jag utbildning på jobbet. Det visste jag dock inte om, jag trodde jag skulle jobba kväll. Som en usel arbetare gled jag in när halva utbildningen var över och skyllde missen litegrann på alla andra, det var ju ingen som sa till mig!

Det bästa med det uteblivna kvällspasset är dock att jag nu kan se Min Sanning kl. 20 på tvåan med världens bästa intervjuare Kristina Hedberg. Hon sitter böjd framåt, som att hon är på stökig förfest och måste huka sig fram för att höra vad gästen säger. Hon lyssnar dessutom på vad gästen säger och ställer smarta följdfrågor när hon fått ett taffligt svar som hon inte nöjer sig med. Hon är bra på att få det hela att se väldigt enkelt ut.

Och sen mitt i allt så är det dags för fika. Det här momenten är töntigt så det förslår. Det är "paus" men kamerorna rullar och intervjun går över i lite mellansnack om favoritkakor och annat trams, sen bättras sminket på lite och några tafatta ord växlas med kameramännen och studiogubbarna. Sen sätter de sig igen och intervjun fortsätter.

Min Sanning gör mig glad att jag aldrig fifflat med tv-licensen.

Kristina Hedberg i en klassisk Kristina Hedberg-position.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar