måndag 13 februari 2012

Johnny Cash

Här sitter jag i mitt lilla näste och sörplar kaffe och lyssnar på Johnny Cash. Jag är inget inbitet Cash-fan men har i flera år diggat albumet American IV: The Man Comes Around från 2002. Det var det sista albumet han släppte medan han var vid liv. Ett år senare kolade han vippen men efter hans död har han släppt ytterligare ett par album ur den här American-serien. Ganska skickligt av en döing tycker jag.

Bäst är titelspåret "The Man Comes Around", "Hurt", "I Hung My Head" och "Sam Hall". Men allt är ju bra herregud. Skulle tro att hans övriga miljarder (jag skojar inte, kolla Spotify!) album också är jättebra men varför chansa? Jag håller mig till den här skivan, kanske ger jag mig på någon av de andra American-plattorna så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar