onsdag 1 september 2010

Dylan LeBlanc

Dylan LeBlanc är countryrockaren som precis släppt sitt hajpade debutalbum Paupers Field. Grabben ser ut som sju svåra år men sjunger som en gud så plus minus noll kan man säga.

Musiken på Paupers Field är härligt släpig och sömnig, ofta med en liten mysig gitarr plinkandes i bakgrunden som på fina Emma Hartley och If The Creek Don't Rise där även Emmylou Harris gästar med sin magiska stämma.

If Time Was For Wasting är plattans första singel och den är helt klart tjusig med sin marscherande trumma och honky tonk-refräng.


To sum it up: Jag gillar LeBlanc, men skulle inte vilja möta honom i en mörk gränd.

Paupers Field finns på Spotify.

1 kommentar:

  1. Hej! Så farlig ser han väl inte ut den lilla pojken?

    Hittade din blogg av en slump när jag googlade runt lite på Jewel för att se var hon tagit för turer den senaste tiden och trots att jag egentligen tappade hoppet strax innan milleniumskiftet så gillar jag fortfarande hennes röst ibland.

    Tänkte även passa på att tipsa om Justin Townes Earle som släpper sitt tredje album Harlem river blues imorgon 14/9 som är riktigt stark direkt och sen växer. Lyssna och recensera!

    Sen så tipsar jag även om min brors blogg som även hanterar country/americana på
    http://singmebackhome.wordpress.com/

    Mig däremot hittar du inte på nån blogg men väl på www.last.fm/user/linqman

    Fortsätt skriva!!

    SvaraRadera