torsdag 27 maj 2010

eurovision song contest semi nr 2

Rackarns vad bra hon är Anna Bergendahl. Jag blev alldeles svettig av att se henne framföra This Is My Life, kanske berodde det på att det var cirka 35 grader varmt i min lägehet på grund av intensivt bullbak. Men bullbak till trots, det var faktiskt helt magiskt när den lille svenskan stod där med gitarren i armhålan och sjöng ut över ett hav av lysstavar som publiken tvingats synka med hennes framträdande.
Anna gick inte vidare. Jag citerar Christine Meltzer "Europa förstod inte".

Övriga favoriter från kvällen var Schweiz a.k.a. Kaviarkalle, Hollands märkliga tjalalitjalala-låt (så sjukt dåligt att blev lite bra), Israels pretentiösa bidrag, Rumäniens duett på supersnygga pianostativ och Irlands lilla läckra. Jag gillade dessutom Sloveniens folkmusikorgie med en touch av rock 'n' roll, extra härligt är det när man inte riktigt vet om det är ironi eller allvar. På en sidnot, norskar borde inte få prata engelska för de kan inte.

På lördag smäller det, vilka hejar ni på?

1 kommentar:

  1. Dig och dina kommentarer är det enda jag ser fram emot! Schlagern struntar jag i. Kram E

    SvaraRadera