lördag 5 maj 2018

Ukerapport

Välkomna till bloggen som gud glömde. Som ni märkt har det varit föga aktivitet i flödet. Men nu kan ni åtminstone se fram emot ett par icke musikrelaterade inlägg! De brukar ju vara de mest populära...

Jag har nämligen tagit mitt pick och pack och återvänt till den lilla byn Molde på Vestlandet. Här ska jag vara i två månader och sprida skräck i områdets medicinskt sjuka. Jag har redan hunnit med fyra arbetspass. Förutom datorstrul första två passen har arbetet flutit på oförskämt smärtfritt. Det lurar säkert en grov fadäs i vassen.

Idag var jag ledig och traskade upp på fjället. Trots ljummet vårväder under veckan låg där en meter snö ivägen. Det verkade dock inte bekymra de glada norrmännen som bara traskade rakt igenom. Själv kände jag inte att det var värt att förnedra mig med ett benbrott 564 meter över havet. Så jag bröt halvvägs.

Som en skänk från ovan är även morgondagen arbetsbefriad. Då ska jag unna mig tre sjokoladeboller på Shell för blott 29 norska kronor. I princip gratis! Vad jag ska göra resten av dagen står skrivet i stjärnorna (troligtvis Netflix på paddan).

Ha det!

Varden, 407 m ö.h.

4 kommentarer: