måndag 27 juni 2016

Michaela Anne - Bright Lights and the Fame

Jag misstänkte redan på det snajdiga omslaget att jag skulle uppskatta Michaela Annes nya platta. Och mycket riktigt, Bright Lights and the Fame är det bästa jag hört den här sommaren. Och då har jag ändå spenderat dagarna med att lyssna på Hans-Arnes ljuva stämma

Härligheterna drar igång med medryckande ”Living Without You”. Ett tjusigt nummer med precis lagom nonchalant sång och retroinspirerade gitarriff. Men det är verkligen bara början för här bjuds man på lite allt möjligt smått och gott. Allt från honkytonkschvungiga ”Liquor Up” till schlagerinspirerade ”Stars”, däremellan en massa mysig country!

Kort och gott, jag gillar Michaela Anne starkt. Hon har tidigare släppt plattan Ease My Mind men det gick visst helt förbi det här bloggoraklet.

Bästa spår: ”Living Without You”, ”Won’t Go Down”

Betyg: 4,5 (av 5)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar