onsdag 24 februari 2016

Elle King - Love Stuff

Elle King släppte för ett år sen sin debutplatta Love Stuff, men först nu har jag alltså upptäckt henne. Elle är född 1989 så enligt mina beräkningar är hon cirka tolv år gammal. Men vilken talangfull tolvåring sen! Hon sjunger med en kraftfull whiskeyraspig stämma och debutplattan är smockad med härliga melodier. Bäst är "Ex's & Oh's" som gjort stor succé i Amerika och till och med blivit Grammynominerad till bästa rocksång.

Hennes musikstil är en blandning av just rock, country och soul. Åtminstone enligt Wikipedia. Så det får vi väl lita blint på eller kan vi bilda en egen uppfattning, Love Stuff finns på Spotify. Jag har ännu inte hunnit lyssna in mig så mycket så jag reserverar rätten att ändra åsikt om henne framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar