fredag 26 februari 2016

Billie the Vision and the Dancers live på Kafé de Luxe

Som så många gånger förr spenderades gårdagskvällen på den lilla oasen mitt i city, Kafé de Luxe. Billie the Vision and the Dancers bjöd upp till dans och lirade på den "stora" scenen kl. 22.

Tyvärr hade jag kvällstjänstgöring på lasarettet så var inte på plats förrän 22.30, ovärdigt nykter och håret i hygienriktig hästsvans. Trots min mycket sobra uppenbarelse höll jag på att inte få komma in. Tydligen var det fullt. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig det så stod som i chock och stirrade ut portvakten. Tillslut släppte han in mig bara för att slippa mig.

Nere i källaren var det smockat på ungdomar och en och annan senior som undertecknad. Stämningen var hög och bandet var givetvis i full gång. Jag har sett dem två gånger tidigare och man måste ju lyfta på hatten åt deras förmåga att få med sig en publik. Deras låtrepertoar och musikstil är jag väl i övrigt inte något jättestort fan av. Spelningen höll på ett par låtar för länge kan jag tycka i övrigt ska ingen skugga falla över de glada indiepopparna.

Efter spelningen gavs äntligen en möjlighet att gå till baren och köpa öl. Jag vet inte mycket av livet men jag vet att en öl aldrig smakar så gott som precis efter kvällsarbete.

Tydligen är de nara fyra tappra själar kvar i bandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar