onsdag 29 april 2015

Ellen Sundberg - White Smoke and Pines

Jag var helt bombis på att jag skrivit något på bloggen om talangfulla Ellen Sundberg. Men det verkar inte så, skämmes på mig. Ellen är dryga 20 år och har gjort det udda karriärsvalet att bli countrymusiker, men jag antar att man inte har så mycket att välja på när man besitter sådan uppenbar countrytalang.

I mars släppte hon sin andra platta White Smoke and Pines och den kan jag varmt rekommendera. Här bjuds man på släpig americana med precis rätt mängd rasp i rösten. Det blir lite småsegt emellanåt men på det stora hela ett otroligt kompetent album för att komma från en tösabit som knappt får köpa alkohol lagligt.

Bästa spår är ljuvliga "Vägen är lång (The Road Is Long)". Man måste också beundra det vackra skivomslaget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar