lördag 4 oktober 2014

Idol 2014 - fredagsfinal nr 2

Jag missade förra veckans fredagsfinal pga "någon måste ju hålla välfärden under armarna" (jag jobbade alltså om det var otydligt).

Men igår tittade jag! Tyvärr slog jag på televisionen en bit in i programmet och missade därför min favorit Fanny De Aguiar. Men no worries för nu har jag sett hennes framförande på TV4 Play och hon är ju duktig alltså och verkar ju vara en hyvens tjej på alla sätt och vis.

Rolf Öhlén som jag brukar tycka har något störigt över sig bjöd igår på ett härligt sång- och dansnummer. Min personliga favorit Petter Hedström bjöd på en opretentiös version av Springsteens "Streets of Philadelphia" och det var himla fint tycker jag.

Men Fanny, Rolf och Petter i all ära. Gårdagens stora utropstecken var ju Mollie Lindén och Lisa Ajax. Jag börjar misstänka någon slags doping för så där jädra bra kan man väl inte vara på naturlig väg när man bara är 18 respektive 16 år? Mollie sjöng skiten ur "Purple Rain" och jag trillade nästan av soffan i beundran. Lisa Ajax som alltså är 16 år klev upp på scenen och sjöng "Lady Marmalade". För det första är det väl inte världens lättaste låt att sjunga och för det andra så är hon S-E-X-T-O-N år. Jag fattar ingenting.

På det stora hela en trivsam afton i Idolsoffan. Att Charlie åkte ut rörde mig inte i ryggen då jag knappt noterat hans deltagande.

Hasta la vista Charlie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar