torsdag 16 oktober 2014

Bonde söker fru

Visst kan man uppröras över Sverigedemokraternas framgång, ebolaviruset och Islamska statens härjande i mellanöstern men det kommer ändå inte i närheten av den kräkkänsla jag får i munnen av att titta på Bonde söker fru.

Alltså jag älskar programmet så underhållningsvärdet är det inget fel på. Men jag skäms över att tillhöra kvinnokönet när jag ser dessa unga damer tävla om böndernas uppmärksamhet.

Har TV4 missat att de pågår ett jämställdhetsarbete i världen utanför? De verkar tro det är lite gulligt med bönder som har en kvinnosyn som på 50-talet. Låt mig berätta för er att det är inte gulligt. Det är fullständigt vidrigt och det är precis den här typen av program som får unga flickor att tro att det är helt normalt att sitta i bikini på första dejten och bli bedömd för sin kropp. Den som har snyggast kropp vinner ett liv som bondmora i Anderstorp! Stort grattis.

Men än finns det hopp om mänskligheten för Peter och Erik verkar ha missat memot om att bete sig som en neandertalare och behandlar faktiskt sina kvinnor som individer och inte ett packe boskap.


Två neanderthalare, två trevliga bönder och en störig programledare. 


1 kommentar:

  1. Sorgligt är vad det är, de bönderna borde inte tas med i uttagningen...

    Hej hopp o god lördag!

    SvaraRadera