fredag 11 juli 2014

Carolina Story - Chapter Two

Precis när man upptäckt storheten i den amerikanska countryduon Carolina Story ger de ut en ny platta, som på beställning liksom!

Det är dock inte en fullängdsplatta men hela 6 nya låtar finns ändå att tillgå så det är väl någon slags EP extra large. Precis som tidigare verk så bjussar Carolina Story på gedigen country med starka sånginsatser. Jag är lite svag för tjejens röst för den är så härligt såsig men även grabben kan ju ta en ton och har också fått betydligt större sångutrymme på nya EP:n.

Bästa spår: "Almost Over Now", "When I Was Just A Boy", "Crash And Burn"



Om ni missat fenomenet Carolina Story helt och hållet så tycker jag ni ska svepa igenom hela deras fina repertoar på Spotify. Duon har också fått äran att florera på min nya sommarspotifylista som ni hittar här.


2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att bara skriva ett inlägg på Sveriges kanske unikaste blogg...Dessutom är jag halvt uppvuxen på country och min mor heter Kerstin...Har tittat in här några gånger och undrar om du alltid är 26 år ? :) Hälsn Matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä det var ett tag sen jag var 26 men jag tyckte det var en snygg ålder, kanske borde jag uppdatera den texten. Kul att du gillar bloggen!
      / Kerstin

      Radera