onsdag 5 mars 2014

Kerstin ser på TV: Jills veranda avsnitt 6

Jag har missat avsnitt 4 och 5 av den hajpade SVT-produktionen, till mitt försvar har jag ingenting att komma med. Kanske är jag helt enkelt inte så frälst av serien som jag gärna skulle vilja vara.

Hur som helst, sista avsnittet såg jag i alla fall. Gästen för dagen var Magnus Carlsson från Weeping Willows, en genomsympatisk grabb som är svår att inte gilla trots att han pratar störig stockholmska, är lite slibbigt lönnfet och klär sig som en gubbe.

Programmet i sin helhet var ganska segt men rent musikaliskt var det ju en riktig fröjd. Jill och Magnus snubblade på en hemlös trubadur och följde med honom "hem" till härbärget där han spelade upp en egen låt som visade sig vara sjukt bra. Jag kan riktigt se framför mig hur producenterna gned sina händer i förnöjdsamhet över hur bra TV detta skulle bli, och visst det blev det. Men Jills och Magnus överdrivna faschination av Douglas Seeger, som den hemlöse hette, kändes ändå lite krystad.

Ett besök i Johnny Cashs gamla stugstudio hanns också med. Där lirade sedan Jill, Magnus och Douglas in den fina låten.



Kvällens betyg: 3,5 (av 5)

Om Jill får till en andra säsong på verandan rekommenderar jag alkohol, alternativt någon annan avslappnande drog att ta till under inspelningarna. Det har ju varit på tok för pretentiöst för att bli riktigt underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar