fredag 14 mars 2014

Fredagstipset: Lucy Spraggan + ny spotifylista!

Jag skulle vilja tipsa er om den brittiska poppinglan Lucy Spraggan. Så klart lirar hon inte något som liknar country men den här countrybloggen har väl aldrig varit så himla noga med det.

Lucy slog igenom i tv-showen X Factor med sin egna låt "Last Night". Hon gick hem i stugorna men det blev tyvärr en snöplig sorti eftersom hon tvingades lämna tävlingen på grund av sjukdom. Men i sedvanlig ordning så satt någon skivbolagsdirektör och fick dollartecken i ögonen så ett skivkontrakt knep hon ändå. Hon var dock inte helt oäven som artist för redan före X Factor hade hon spelat in en platta på eget bolag och florerat på Youtube och dylikt.

I höstas släpptes Join The Club. Den verkar gått hem både hos kritiker och vanligt folk. Jag tycker den är riktigt härlig trots att jag bara hunnit med ett par lyssningar. Mina favoritspår är "Tea & Toast", "'91", "You're Too Young" och "Last Night" men allt låter ju så mysigt med det där strama brittiska uttalet.



Lucy Spraggan finns på Spotify och faktiskt också på min senaste spotifylista. Vilken ära för henne va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar