måndag 24 februari 2014

Courtney Barnett och Martha Wainwright

Häromkvällen fastnade jag i funktionen Discover på Spotify. Där kan man ju verkligen ha ihjäl oceaner av tid. Jag hittade ett par riktigt fina bitar. Bland annat den här australienskan. Jag hade aldrig hört talas om henne men nu gillar jag henne skarpt. Det är inte country men väl så fin garagerock eller vad man nu kallar den här arten av musik.



Jag fastnade också för kanadensaren Martha Wainwright. En rocktant som har hållt på alldeles för länge för att jag ska ha kunnat missa henne. Men det har jag alltså gjort, trots att hon är Rufus Wainwrights syster och allt. Och vilken miss sen! För jag älskar verkligen det lilla jag har lyssnat på, hon sjunger med en fantastisk känsla i rösten och det är ju svårt att ogilla låtar med titlar som "Bloody Mother Fucking Asshole".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar