torsdag 30 januari 2014

Kerstin ser på TV: Jills Veranda avsnitt 2

Jag var ju inte helt begeistrad i Jills premiärprogram i förra veckan. Men i avsnitt 2 tycker jag det tog sig litegrann. Kakan Hermansson gästade verandan och hon är ju ett härligt stycke människa. Det är dock lite oklart vad hon egentligen gör men enligt Wikipedia är hon en svensk programledare, komiker, DJ och klubbarrangör.

I sedvanlig ordning bjöds det på verandamys och finfin musik. Själva huvudnumret bestod igår i Emmylou Harris klassiker "Red Dirt Girl" som Kakan också uppträdde med i körka. Men mitt favoritögonblick var när Jill sjöng "Mama He's Crazy" för Kakan. Inte ett öga tort.



Chely Wright gled också förbi verandan och sjöng en låt och pratade om livets hårda dagar. Hennes album Liftet Off The Ground från 2010 rekommenderas varmt.

Ett klart lyft från premiären! Betyg: 4 (av 5)

3 kommentarer:

  1. Det gick hem i den här stugan också!

    SvaraRadera
  2. Aaah, jag älskar "Mama He's Crazy", den är ju för fin! Bra program också, men som du säger, första delen var bara sådär..
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag tycker programmet är riktigt bra, med en del djup o fördomar, funderingar o klokheter

    SvaraRadera