måndag 14 oktober 2013

Pop: Haim

Jag har snöat in lite på superduperhajpade Haim. Rent principiellt gillar jag inte unga, snygga människor som också är talangfulla, men jag gör ett undantag för Haim. Det går inte att ogilla deras hetsiga indiepop, och då är jag ju milt uttryckt inte någon hipp indiepoppare.

Haim består av tre systrar. "Gamlingen" i gänget är född 1986, mellansystern 89 och minstingen 91. De var alltså 8, 6 och 3 år gamla år 1994 när Sverige tog brons i fotbolls-VM. Det är min referensram för att förstå hur gamla folk är. Själv var jag 9 år och lufsade runt i en Dahlin-tröja hela sommaren.

Bästa låtarna är "Falling", "Forever" och sjukligt svängiga "The Wire". Men jag misstänker att det gömmer sig fler hits på plattan.

Debutplattan Days Are Gone finns på Spotify.

The Hanson Brothers The Haim Sisters

3 kommentarer:

  1. Och tröjan räckte till knäna som en klänning om jag inte minns fel!

    SvaraRadera
  2. Finaste klänningen jag nånsin haft på mig!

    SvaraRadera
  3. Intressant, måste ta och lyssna på dessa Haim systrar!

    SvaraRadera