söndag 13 oktober 2013

Maia Hirasawa live på Kafé de luxe

Igår var det dags för ännu en spelning på Smålands raraste lilla krog. Maia Hirasawa lirade på Kafé de luxe. Men först hävde vi i oss alkohol hemma hos mig, man kan ju inte gå ut nykter, vi är ju inga djur.

I läcker korallfärgad 70-tals dress med vida ben och yviga ärmar äntrade Maia scenen prick klockan 22. Jag fick direkt en bra känsla, hon såg ju ut som en riktig artist (och hon var i tid)! Hennes bandmedlemmar såg däremot skapligt tafatta ut, ungefär som ett gäng AT-doktorer, så Maia var om möjligt ännu snyggare bredvid dem.

Sången satt som ett smäck spelningen igenom. Jag var mäkta imponerad av att hon lyckades få till ett sånt fint och krispigt sound på den där lille skruttscenen. Jag uppskattar också en artist som har vett nog att dra på mickljudet ordentligt så man faktiskt hör sången. Scendekoren var också söt med små lysande snöbollar som hängde ner i huvudet på Maia och bandet.

Men den sjukt begåvade Maia sjunger ju inte bara. Hon var och fingrade en hel del på en elgitarr och så smattrade hon loss på en keyboard emellanåt och på extranumret "Boom" tog hon fram en stor trumma och hamrade loss. Vilken multitalang!

Kvällens bästa var "What I Saw", "Still Think Of It", "Go To Sleep", "Back To The Start", "You" och en japansk låt som var helt magisk. Fler borde sjunga på det språket.

Följ mig på Instagram @negerberra

Lyssna på Maias nya platta What I Saw på spotify. Den är svinbra faktiskt, trots att det väl är så kallad populärmusik.

Kvällen avslutades i sedvanlig ordning med en cheeseburgare på Gyllene Måsen.

2 kommentarer:

  1. På kafé de Luxe verkar allt hända!

    SvaraRadera
  2. Det är där alla coola kids hänger! Och så jag då....

    SvaraRadera