söndag 10 mars 2013

Bo Kaspers Orkester

Häromdagen fastnade jag i ett gammalt Pluras kök-avsnitt där BKO's frontman Bo Sundström var med. Han verkade så mysig på något vis, en hyvens kille verkligen. Han sjöng ett par låtar och jag kom att inse att jag knappt lyssnat någonting på den här orkestern trots att de ju hållt på i en evighet och släppt en hel drös med album.

Men nu har jag spenderat de sista dagarna med bara Bo Kaspers i lurarna och jag kan konstatera att de sitter på en mäktig låtskatt. De har ett härligt jazzsound med saxofoner och grejer. Sen är det är ju något speciellt med musik på svenska. Det är så lätt och förstå vad artisten sjunger då ju.

Jag gilllar särskilt "Vi kommer aldrig att dö", "Världens ände", "Ett ögonblick i sänder", "Svårt att säga nej", "I samma bil". Och så den här klassikern:



Låtskatten finns på spotify, in och mys!

1 kommentar: