måndag 4 juni 2012

till min syster

Den 15:e juni vankas det countryfest här i smålandsskogarna. Då är det ju dags för High Chaparall Country Music Festival. Arrangörerna har lyckats lura hit ett par riktiga höjdarartister så som Laura Bell Bundy, Joey + Rory, Dwight Yoakam och svenskarna Cookies N' Beans bland annat. Jag tror det kommer bli hur bra som helst.


Min syster ska med mig på det här äventyret, det var till och med hon som var initiativtagare till det hela trots att hon inte på långa vägar är en countrynörd i nivå med mig, knappt countrynörd alls faktiskt.

Därför har jag nu gjort en spotifylista till henne så hon åtminstone hört låtarna innan hon stämplar in på festivalen.

Ingrids lista.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina systrar ni är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. och vilka fina döttrar!

      Radera
  2. har försökt lyssna in mig nu, men hoppas att låtarna växer på konserterna som brukligt är.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Kerstin!!

    Fin blogg du har! Hittade den genom High Chaparral Country Music Festival sida på FB,

    Vill tipsa dig om artisten Jamie Meyer som kommer att medverka på Country Festivalen! Han kommer från Göteborg, men har bott i USA i några år. Jamie medverkade i säsongspremiären av "Så Ska Det Låta" tidigare i år.
    Gillar du vad du hör, så finns han på plats på fredag :)

    www.jamiemeyer.net
    www.facebook.com/jamiemeyerfans

    Med vänlig hälsningar / Jessica / JME Music

    SvaraRadera