torsdag 10 maj 2012

Till Mike

Tack för kommentaren. Nu har jag valt ut ett par av mina absoluta favoritlåtar bland alla mina spotifylistor och dragit in dem i en ny lista, Mikes lista! Det är en samling lättsmälta låtar som jag lyssnat mycket på i mina dar.

Om man som jag också gillar lite ruffigare country/americana så rekomenderar jag varmt artister som Lucinda Williams, Ryan Bingham, Dylan Leblanc, Shooter Jennings, Elise Davis med flera. Surfa runt lite här på bloggen så hittar du säkert fler guldkorn.

Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Stort tack! Nu ska jag lyssna och leta efter mina egna favoriter. Jag postar den här i kommentarfältet när jag är klar.

    Mike

    SvaraRadera
  2. Gjort den spellista, sök på #fredagscountry

    Antar att du känner till dom flesta låtarna!

    / Mike

    SvaraRadera
  3. Jag trodde jag skrev nå´t här igår med anledning av idétorka men tydligen inte. Min första countryskiva var Byrds "sweetheart of the rodeo" från slutet av 60-talet. Länge var det mest omslaget som drog till sig intresset. Det var den enda Byrds-skiva Gram Parsons var med på innan han blev kickad (därifrån också) och den enda countryskiva Byrds gjorde, men det är en pärla.

    SvaraRadera