tisdag 15 maj 2012

Carrie Underwood - Blown Away

Carrie Underwood gick och vann Ameican Idol år 2005 och sedan dess har hon och hennes blonda hårsvall skördat många framgångar med rekordmånga listettor och massvis skivor sålda.

Nu är hon aktuell med sin fjärde platta Blown Away. Det är en samling countrypoplåtar med stabil sång och stundtals rätt så svängiga melodier. Hon är väl bra på det antar jag, att göra simpel countrypop som är lätt att tycka om. Att hon har gått och blivit en av de största inom modern country går dock förbi mitt förstånd.



Blown Away är ändå bättre än väntat, trots allt. Allra mest gillar jag de låtar där hon blandar in mer traditionella countrytoner som fina "Do You Think About Me". Jag är också svag för klämkäcka "Nobody Ever Told You" och "One Way Ticket". Ett par svulstiga ballader/lugna låtar har hon klämt in också och det är väl hennes paradgren även om jag inte blev jätteförtjust i någon av dem, rara "Thank God For Hometowns" tycker jag dock har något visst.

Bättre riv är det i "Good Girl" och "Blown Away" som jag tycker är två helt okej låtar.

Det mesta på plattan är alltså klart godkänt. Det är dock lite svårt att egga upp sig över en artist som man är så genuint ointresserad av.

Carries senaste verk får 3 (av 5) i betyg och då är jag kanske generös i överkant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar