onsdag 7 december 2011

it's the most wonderful time of the year...

Igår var det full rulle här hemma i mitt lilla bohag. Jag lappade in hela köket i handukar och tidningar för att spraya sönder en adventssljusstake i neonrosa. Samtidigt i samma kök bakades det lussekatter så det stod härliga till. Kombinationen var kanske inte den mest sanitära. Det blev en otrevlig tjock luft att andas men jag som varit förkyld ett par veckor började plötsligt snyta ut rosa snor vilket ju var rätt festligt, han tar och han ger våran gud fader så här i juletider.

Resultatet av adventsljusstaken blev horribelt. Det såg ut som någon slags uppehållsrumskonst á la högstadiet. Dessutom pajade själva lysfunktionen någonstans i sprayprocessen. Det var bara att slänga skiten, putsa av väggar och golv (som skimrade fint i rosa), ta ett djupt andetag i mina nu KOL-sjuka lungor och cykla iväg till Rusta i snöstormen och köpa den finaste adventsljusstaken jag kunde hitta!

Lussebullarna blev goda men fula som stryk, helt omöjligt att få till den där snirkliga kattformen.

Här begicks det första misstaget, jag borde grundat med vitt först.

Ljusstaken kostade 59 kr.

Multitasking.

Så söta.

Slutresultatet!
Nu har jag nog julmyst färdigt för ett slag.

1 kommentar: