torsdag 24 november 2011

The Lost Notebooks of Hank Williams

Hank Williams, den gamle countryräven, är väl en av countryns största legender. Detta trots att att han trillade av pinn vid en ålder av taniga 29 år.

I höst har en massa fina moderna artister gjort låtar på hans tidigare halvfärdiga texter. Resultatet är The Lost Notebooks of Hank Williams. Bland artisterna återfinns många av mina personliga favoriter som till exempel Lucinda Williams, Holly Williams, Jakob Dylan och Patty Loveless.


Holly gör en vacker låt som heter Blue Is My Heart och det är en av de bättre på plattan. Hon borde väl verkligen komma till skott snart och leverera ett nytt album? Lusse gör ju heller sällan någon besviken och hon rockar sig stabilt genom I'm So Happy I Found You, en visa som har något härligt trögt över sig.

Men allra bäst på platten är You Know That I Know av Jack White och I Hope You Shed A Million Tears av Vince Gill och Rodney Crowell. Riktigt härlig gammeldags country!

På det stora hela är den förlorade anteckningsboken ett mycket trivsamt album. In på Spotify med er och leta upp det!

1 kommentar:

  1. Jag gillar Rodney Crowell skarpt, speciellt albumet The Houston Kid som jag lyssnat på ganska mycket. The Lost Notebooks of Hank Williams skummade jag igenom och glömde sedan bort den. Jag får ta och ge den en chans till helt enkelt.
    För länge sedan så lyssnade jag in mig på gamle Hank. Han har ju levt ett helt otroligt liv på många olika plan, fascinerande och tragiskt vilket ger många av låtarna en extra krydda och innebörd. Ja, jag ska leta upp den igen helt klart.

    /http://highandlowcountry.wordpress.com/

    SvaraRadera