söndag 21 februari 2010

melodifestivalen del 3

Denna veckan landade cirkusen i Göteborg. På agendan stod Alcazar, Darin och ett gäng medelmåttor. Det var inget större drag denna veckan heller och Popsen och Karlsson kändes helt klart lockande i grannkanalen vilket resulterade i en del zappande fram och tillbaka.Darin hade jag stora förhoppningar på inför kvällen för jag har alltid gillat den lille pöjken. Vid första lyssningen tyckte jag dock hans You're Out Of My Life var ganska seg och intentsägande men några snabbrepriser senare kändes det som en riktig hit och det tyckte svenska folket också och röstade vidare honom till final. Heja Darin!

Den stora överraskningen stod Timotej för som skrällde sig in i finalfältet. Jag tyckte det var fantastiskt bra gjort. Deras låt Kom var skitjobbig men det var ändå gött på nåt vis att ett så töntigt bidrag gick vidare, det är ju ändå melodifestival och då kan man inte bara ha en massa coola Darins och Salems göra upp om det hela. Småflickorna (födda 91) i Timotej lyckades utstråla någon slags genuin glädje på scenen vilket jag tror de plockade många röster på. Dessutom kunde man skönja en countrytouch i deras framträdande och det gick ju jag igång på. Heja Timotej!
Alcazar fick en andra chans tillsammans med riviga Crucified Barbara som jag håller som en stark kandidat att roffa åt sig en finalplats framöver.

Bäst: Popsen i grannkanalen (så underhållande var kvällens festival)
Sämst: De små vidriga historierna artisterna tvingas dra innan deras framträdanden, en till i klass med Erik Linder och jag går och hänger mig.

1 kommentar: