söndag 7 februari 2010

melodifestivalen del 1

Melodifestival är inte country men minst lika töntigt så jag tycker det platsar på min blogg.

Igår drog spektaklet igång i Örnsköldsvik. Programledarna Christine Meltzer, Måns Zelmerlöw och Dolph Lundgren var överlag lite väl speedade men skötte sig ändå helt okej. En extra eloge till Dolph som var så fantastiskt opassande i rollen. Dessutom genomförde han ju ett shownummer av sällan skådat slag.

Ola
gick vidare med Unstoppable. Han var proffsig och hade fräsig frisyr men låten var sådär tycker jag. Salem Al Fakir charmade sig vidare med en flygel och en bebisröst. Keep On Walking hette hans låt och den var säkert bra om jag skulle minnas den.

Bäst var Jenny Silver med A Place To Stay, vem älskar inte en människa i kroppsstrumpa, glittrlig romper och järnhandske liksom? Hela Svenska folket tydligen som placerade Jenny på en svidande sistaplats. Förmodligen blev det märkliga (och underbara) framträdandet hennes fall för lyssnar man på låten utan att titta på knasbollen är det faktiskt en riktig hit. Det kan dock vara svårt att få bort bilden av henne i huvudet utan någon slags hjärnkirurgi. Men vänta ni bara, A Place To Stay kommer snart spelas på ett dansgolv nära dig.
Bäst: Jenny "järnhandsken" Silver
Sämst: Frispråkarn - Singel. Sorry Håkan, men dina singeldagar kommer hålla i sig ett bra tag till efter detta.

1 kommentar:

  1. HAHA! Hjärnkirurgi, jo det är nog det ända sättet. Jag såg också på den härliga showen :)
    Kroppsstrumpa it is!

    SvaraRadera