måndag 18 februari 2019

Melodifestivalen 2019: deltävling 3 Leksand

Jag missade helgens melodifest för jag var upptagen med mer normal lördagssyssla; sprit och umgänge.

Men eftersom jag utvecklat ett sjukligt intresse för tävlingen drog jag igång SVT-Play när jag kom hem framåt småtimmen. Då hade jag också fördelen att spola förbi pinsamma sektioner vilket resulterade i ett bortfall på ca 80 minuter.

Bra var personliga favoriten Rebecka Karlsson trots att hon valt en helt överjävlig tonart. Men allra bäst var Omar Rudbergs internationella popdänga. Jag har lyssnat på den om om och om igen. Den är ju fantastisk! Av någon obegriplig anledning åkte han ut. Kanske var inte svenska folket redo för hög midja och polo på mansfolk.



Resultatet var så konstigt i övrigt att jag inte ens orkar redovisa det.

Nästa vecka ses vi i Lidköping av alla ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar