onsdag 28 februari 2018

Melodifestivalen 2018 Deltävling 4: Örnsköldsvik

Välkommen till världens sämsta countryblogg som handlar om allt annat än just country.

Jag har sedan länge tappat hoppet om årets melodifestivalbidrag och har lika länge varit på det klara med att Benjamin Ingrosso har årets solklart bästa låt. Men eftersom jag gett mig in i leken får jag ändå försöka krysta fram en rapport från även den sista deltävlningen.

Kvällen började med en musikalartist. Jag har ytterst svårt för den människoarten. Själva låten var dock inte det sämsta man hört vilket i och för sig inte säger någonting alls om kvaliteten. Resten av kvällen var något av en snoozefest förutom Rolandz "Fuldans" vars refräng satte sig som en skabbinfektion. Även Felix Sandmans märkliga ballad lyfte sig något över medel.

Vidare till final gick dock Mariette med sin högst mediokra låt ihop med festprissarna i Rolandz. En andra chans går till Felix och sjukgymnaststudenten Olivia Eliasson, vart är världen på väg?

Väl mött i andra chansen på lördag!

Sandmannen Felix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar