söndag 29 januari 2017

Ukerapport

Under veckan som gått har tyvärr den mesta snön smält bort. Det har i princip regnat konstant sedan jag satte punkt på förra ukerapporten. Jag hade under hösten förträngt vad regniga dagar i Lofoten gör med en människa. Man vill bara dränka sina sorger i öl men eftersom ölen är så dyr i Norge har man bara råd med budgetölen bare øl från Rema 1000 och då kan man lika gärna dricka sitt eget kiss.

Tur för mig då att jag har ett så trevligt jobb. Där har jag varit alla veckans dagar förutom onsdagen. Jag hade tänkt spendera min lediga dag i skidspåret. I spöregn vandrade jag till spåren, en 45 minuters promenad på blankis. Väl framme uppdagades att de nya pjäxorna jag lånat inte passade i skidorna så det var bara att vända hem igen. Där och då kände jag för att ta första bästa propellerplan hem igen. Men jag unnade mig en stor kaffe och fem sjokoladeboller på Shell och så blev jag på lite bättre humör.

I övrigt får vi väl ofrivilligt säga grattis till silvret till de norska handbollslandslaget. Det är ju självaste fan att de ska vara så bra på allt.

En arbetsplats där man hinner se en hel handbollsmatch är en arbetsplats att tycka om.

Väl mött nästa ukerapport! Kanske har det då hänt någonting intressant, men hoppas inte på för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar