lördag 15 december 2012

Babian på Kafé De Luxe

Igår var det aptema på deluxe. Skåningarna Babian spelade på "stora" scenen.

Jag och Frida hade jobbat kvällspasset så vi var knappt ur bussarongerna när vi vid 23-tiden stämplade in på krogen. Vi var lätt nyktrast på stället.

Någon öl och cirka en halvtimme senare entrade Babiangrabbarna scenen. Det var relativt fullproppat vid det här laget så vi fick nöja oss med platser långt bak i lokalen. Det gjorde ju inte så mycket dock för babianerna visade sig vara ett gäng med en touch av ADHD eller dylikt. Sångaren, framförallt, var överallt och ingenstans så han gick bara inte att missa. Han hade dessutom rejält krut i stämbanden, imponerande röstkapacitet faktiskt. Kanske hade jag hört honom lika bra om jag stannat hemma.

Många låtar var på tok för gapiga för min smak. Men "Ung man" är himla fin.



Jag gillar ju inte direkt den här typen av musik men för att inte göra det tyckte jag otippat mycket om konserten. Kanske var det mest ölen jag tyckte om,  men det kan man aldrig veta säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar