måndag 29 oktober 2012

The Sound of Arrows på Strand i Stockholm och så lite annan onödig information om min helg i storstaden

I helgen drog jag till Stockholm för lite häng i goda vänners lag. Det var en riktig "femplushelg" som man säger.

Lördagen startade med frulle på något slags hak en tunnelbanestation bort. Sedan åkte vi den där tunnelbanan kors och tvärs över stan och shoppade på stans alla guldkorn till butiker. Jag köpte strumpor, halsband och skjorta med hästar på. Vi hade så trevligt att vi glömde bort att gå till systemet (K-A-T-A-S-T-R-O-F!).

Värdparet hade dock lite gammalt vin hemma i skafferiet och helt plötsligt dök det upp lite öl ur kylen också så vi slapp sitta nyktra och umgås, tack gode gud.

Efter lite härligt hemmahäng begav vi oss till helgens happening, The Sound of ArrowsStrand i Hornstull. Det var en trivsam spelning även om det ju inte är min kopp av te. Bästa låten var "Magic" för den hade mina vänner hausat upp så in i bomben innan. Bandet finns på spotify om ni är nyfikna.

Stefan och Oskar bildar duon Sound of Arrows.
När vi diggat färdigt, spelat lite fussball och svept ett par öl lämnade vi Strand vid en relativt tidig timme. Sedan köpte vi burgare på Solgrillen och åkte hem och tryckte i oss dem utan att skämmas.

På söndagen vimsade vi runt lite på Liljeholmen och sen åkte vi hem till Småland igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar