måndag 4 oktober 2010

joey + rory - album number two

Album Number Two är, som titeln hintar lite om, Joey + Rorys andra album. Första albumet, The Life Of A Song, svepte över countryvärlden som en frisk fläkt. Det var propert och förbaskat töntigt men äkta makarna (töntpoäng!) Joey och Rory stod för det och på något märkligt vis kom de undan med allt tramsande.

Det nya albumet är inte lika starkt som det första men om det beror på att det är sämre eller att man liksom redan hört det en gång kan jag inte riktigt fastställa. Rory har dock fått betydligt mer sångnummer på det nya albumet jämfört med det förra. Rory är by the way mannen i duon. Kvinnan heter alltså Joey vilket kan vara lite förvirrande. Och när vi ändå tjabbar om Joey vill jag passa på att nämna att hon verkligen har en härlig röst som inte låter som någon annan, bara för den sakens skull är Album Number Two värt en lyssning.

Själva musiken då? Jovars, helt okej. Jag gillare särskilt That's Important To Me och har ni inte sett videon till den må ni göra det omedelbums, den är sötare än Calogen. I övrigt smådiggar jag det mesta på Album Number Two men det är inte direkt någon låt som griper tag i mig så som till exempel Sweet Emmylou, Rodeo och To Say Goodbye från debutalbumet gjorde.

Alltså ett bra album men lite sämre än The Life Of A Song.

betyg 3 (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar