onsdag 23 juni 2010

vandraren har ingenstans att gå...

Igår var jag ledig och i ett svagt ögonblick bestämde jag mig för att gå på tur i de vackra norska fjällen. Enligt kartan var det en spatsertur i röldalsbygden, enligt mig var det vidrigt.

Inte vidrigt kanske men kjempehardt. Lite nedslående var det också att folk glatt rullade upp barnvagnar upp för fjället, med barn i.

Mitt mål var att komma upp på toppen och klappa snön men jag tyade inte och vände om strax innan målet, otroligt ogenomtänkt beslut. På det stora hela var det dock en trevlig dag och att gå nerför ett fjäll kan nog vara en av mina favoritaktiviteter hittils här i norge.

Lite bilder från det vidunderliga äventyret:

3 kommentarer:

  1. Kan väl inte vara ngr problem att vandra m så flotta strumpor. Och var har du snott internet?

    SvaraRadera
  2. om jag var du skulle jag utga fran att aka pa en vidrig anmalan till lidingo i fodelsedagspresent och alltsa ge mig fan pa att ta mig anda upp till topparna fran och med nu.

    SvaraRadera
  3. Heej kära vän! Vad fint det är! Bra träning inför tjejmilen ju :)

    Hoppas du har det bra! Kraam

    SvaraRadera