lördag 10 oktober 2015

Idol 2015: Tredje fredagsfinalen

Välkommen till Sveriges sämsta countryblogg som nu för tiden mest handlar om Idol och Atleterna.

Idolaspiranterna är redan inne på sin tredje vecka, temat för gårdagen var girl/boyband. Man kan tycka att det skulle passa de små idolerna som handen i handsken men förvånansvärt många av dem famlade i mörkret. Frans till exempel som väl är så mycket boyband en människa kan bli bjöd på en föga sprakande show. Att han och hans stela höfter får vara kvar vecka efter vecka är mycket märkligt. Axel verkar också drabbats av en släng åldersreumatism trots bara 21 år på jorden. Kanske hindrar hans tajta byxor honom från att röra sig fritt på scenen.

Ida tycker jag hade en riktigt bra kväll. Det var sång och dans och glädje på scenen. Juryn tyckte det var karaoke (eh är det inte exakt vad Idol är?) och sågade henne åter längs fotknölarna. Stackars Ida alltså. Hon är inte min favorit men hon är verkligen inte sämre än exempelvis Anna-Sofia eller Frans.

Simon var duktig som vanligt men jag är nu officiellt trött på hans "spexiga" kläder och perfekta sång. Martin fick svidande kritik, högst oklart varför då han gjorde exakt som föregående fredagar då han hyllats till skyarna.

Bäst under kvällen var kanske Ananda även om jag tycker hennes långa, vita ben tar upp en opropertionerligt stor del av svenska folkets fredagsunderhållning. Nästa vecka tycker jag hon skulle överraska med byxor.

Tyvärr fick vi säga sayonara till mysgubben Magnus som trots en stabil insats tvingades lämna idolcirkusen. Alldeles för tidigt.

Fest hos Mange?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar