söndag 14 juni 2015

Sam Outlaw - Angeleno

Lo and behold! Här kommer ett seriöst countrymusikrelaterat inlägg.

Sam Outlaw är en urban cowboy från Kalifornien. Jag upptäckte honom av en slump för dryga året sedan och han har sedan dess varit en riktig husgud. Till exempel tilldelade jag hans självtitulerade EP förstaplatsen på förra årets bästa plattor lista.

Angeleno är hans första fullängdsplatta. Tror jag. Det florerade länge en fullängdare på Spotify som hette Lonely Man som var svinbra men nu är den puts väck. Många låtar från den plattan och även från EP:n återfinns på Angeleno vilket stör mig lite, man kan väl inte hävda att det är ett nytt album när det uppenbarligen är gamla låtar. Dock är de nyinspelade och man hör att musikarrangemangen ändå ändrats en hel del så låt gå.

Föga förvånande så gillar jag det mesta på Angeleno. Sam sjunger med en underbart sammetslen röst och ingen människa med bra musiksmak kan annat än älska den. Dessutom finns här hela sju helt sprillans nya låtar som alla verkligen är top notch.

Men nog tjatat. In på the world wide web med er (https://samoutlaw.bandcamp.com) och unna er en countryplatta för den sofistikerade människan. (från och med idag verkar Angeleno försvunnit från Spotify och även iTunes).

Betyg 4,5 (av 5)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar