onsdag 24 juni 2015

Pop: Tove Styrke - "Borderline"

Såg ni Gomorron Sverige imorse? Troligen inte då det går på en tid (morgonen) då de flesta har något att sköta. Men inte den här losern då hon är ledig inför helgnattarbete. Per Sinding Larsen, SVT:s egna lilla musikguru får ibland någon liten halvtimme där på morgonen där han pratar musik och intervjuar någon artist. I morse var Tove Styrke där, exidoldeltagare och popfenomen.

Egentligen är jag inte så förtjust i artister som Tove. Typen som är unga, snygga och allmänt härliga. Fy alltså.

Men jag gör ett undantag för Tove då jag ändå anar en rå talang någonstans bakom allt det ytliga. Jag var mycket förtjust i hennes "High and Low" från den självtitulerade debutplattan. Men i övrigt har jag inte skänkt henne någon större tanke. Nu är hon aktuell med andra plattan som heter "Kiddo" och den har rosats i media. Jag tycker den är okej och vissa låtar är riktigt bra, till exempel "Borderline" som också har en pretentiös musikvideo som jag uppskattar.

Se här!


Kanske är videon bättre än låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar