torsdag 17 mars 2011

Glee Cast - Landslide (feat. Gwyneth Paltrow)

Även idag tänkte jag tjabba lite om Dixie Chicks. Denna gång handlar det om en härlig version av deras gamla dänga Landslide. Det är den nyfödde countrystjärnan Gwyneth Paltrow som sjunger den tillsammans med några andra nissar i tv-serien Glee. Jag har inte följt serien så värst men jag tror att det finns en risk att detta avsnitt ännu inte visats på svensk tv. Titta alltså INTE på videon om ni INTE vill se en glimt av vad som komma skall.

Jag tycker i alla fall att detta är en sagolik version. Dessutom tycker jag Gwyneth verkar vara en hyvens människa i största allmänhet tots att hon är störigt vacker och helt perfekt på alla sätt och vis.

Så här ser originalversionen ut. Mycket märklig video, jag skulle nog rekommendera att man blundar sig igenom den och istället bara lyssnar på vad som kanske är världens finaste låt.

1 kommentar:

  1. Hejsan!Har inte heller följt GLEE,men vet att hon var med i ett GLEE avsnitt och hon sjöng jätte bra! Kommer ihåg Dixie Chicks - Landslide. Det var länge sedan jag hörde dem.Jag vet att Gwyneth Paltrow har varit med mycket på country radion med hennes song "country Strong" den hör man mycket av.Jag längtar tills man kan se filmen med samma namn. Tack så jätte mycket att jag fick videon har aldrig sett den...!jätte bra!

    SvaraRadera