söndag 6 mars 2011

andra chansen

Jag missade andra chansen igår eftersom jag på bästa sändningstid hade ihjäl vårdade patienter på Växjö lasarett. Som den seriösa bloggare jag är kommer här ändå någon slags snabbresumé.

Tydligen var det röstfiasko så det blev kanske ett helt vajsing resultat utifrån vad svenska folket egentligen tycker. Men svenska folket har ju en tendens att tycka så himla konstigt så man får väl bara tacka och ta emot.

Vidare till globen gick Sara Varga och The Moniker. Surprise!

Vargas låt tycker jag är helt magisk och den blir bara bättre för varje lyssning. Men låten handlar ju om misshandel vilket gör hennes medverkan i festivalfinalen till lite av en party pooper. Jag skulle ändå vara ruggigt stolt om hon hamnade på ett schlagergolv i Düsseldorf för att representera sverige.

Oh my god! The Moniker gick vidare. Det tycker jag var härligt för den är så glad och otvungen, precis som en bra schlager bör vara. Detta är också mammas favorit fick jag nyss reda på via länk från östgötaslätten. Hennes festivalsmak har dock en del övrigt att önska så det säger egentligen inte så mycket om låtens kvalitet.

Nu laddar vi för final!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar