onsdag 29 juni 2016

Halvtidsrapport

Mitt lilla Norgeäventyr har nu nått halvtid. För att fira ska jag vara ledig hela fyra dagar och umgås med mina glada föräldrar som tuffat hit i nattåg via Narvik. Det ska bli underbart att träffa lite svenskt folk så man har någon att snacka skit om de konstiga norrmännen med.

Men jag har faktiskt också skaffat mig två svenska vänner i och med att jag från och med igår bor i något form av vårdkollektiv. De kom hit i söndags så har ännu inte kommit ur den första norgedepressionen, stackars satar. Själv har jag kommit i och ur två stycken redan och kommit ut starkare på andra sidan.

Vädret har varit en överhängande orsak till dåligt humör. Det har alltså varit cirka fem dagar sol sedan jag kom hit. Fredagen var en riktigt jobbig dag, jag lufsade runt i fleecetröja och huttrade och såg på hur alla firade midsommar i svett hemma i Sverige.

Men när solen väl tittar fram så är Lofoten paradiset på jorden. I måndags badade jag för första gången. Det blev ett dopp i The Norwegian Sea, det var som att bada i en isvak. Övriga strandbesökare tittade på mig med förvånad uppsyn. Jag trodde det var gängse praxis att bada på en strand men tydligen inte. Tyvärr fick jag avbryta strandhänget tidigt på grund av arbete, aftenvakt på Svolvær Omsorgssenter väntade. Där har jag spenderat nio dagar på raken för att frigöra den kommande "långledigheten".

Hade jag behövt spendera en tionde med samma dementa människor så hade jag kanske hängt mig i sköljen. God bless alla människor som har tålamod at jobba med dessa människor året runt.

Idag är jag som sagt ledig och ska väl spendera dagen med att surfa nätet, för här finns WI-FI!!!

Vi snakkes!

Badjävel. Instagram @barabaraberra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar